Meditační techniky

kamenyWorkshop meditační techniky vychází z úspěšného workshopu pro firemní klientelu, kterým ve třech nadnárodních korporacích prošlo už více než 100 lidí za 12 států světa. Workshop má za cíl seznámit vás se základy meditace, základním mechanismem působení meditace na stresové reakce organismu, pocity štěstí i naše zdraví jako takové. Během 3 hodin vás provede praktickým nácvikem základních forem převážně sekularizovaných meditačních technik, které se budete moci sami nejen naučit, ale hlavně si je vyzkoušet. Díky tomu si budete moci nalézt formu meditace, která vám osobně vyhovuje nejvíce. Ke všem technikám navíc dostanete k dispozici nahrávky v češtině. Podrobnosti o vědecky ověřených přínosech meditace můžete nalézt v tomto článku.


Cena za účast na workshopu je 490 Kč.
Termín konání je 26. února 2019 od 18:30 do 20:30
Ještě jsou volná 1 místa z 18
Workshop se koná v malebné Galerii Podkroví, Husova 9, Praha 1
Událost na Facebooku
Přihlásit se můžete >>zde<<.

Termín konání je 26. března 2019 od 18:30 do 20:30
Kapacita 18 míst
Workshop se koná v malebné Galerii Podkroví, Husova 9, Praha 1
Událost na Facebooku
Přihlásit se můžete >>zde<<.


Pro koho je workshop určen

  • Pro lidi, kteří se potýkají s nadmírou stresu
  • Pro lidi, kteří mají problémy s usínáním či spánkem
  • Pro lidi, kteří si chtějí zlepšit své zdraví
  • Pro lidi, kteří se zajímají o meditaci

Absolventi workshopu pak mohou pokračovat v praktikování meditace na pravidelných meditačních setkáních v centru Prahy.

Struktura Workshopu

Úvod do základů neruoanatomie

  • Co nám způsobuje stres
  • Emoční zpracování strachu
  • Stres jako naše rozhodnutí
  • Úvod do psychosomatiky (HPA osa a ANS)

Psychosomatické efekty meditace

  • Úvod do vědeckých zjištění o pozitivních dopadech meditace na HPA osu, produkci oxytocinu, úlevu od bolesti, potlačení projevů depresivních poruch, zvýšení emoční inteligence a zlepšení kvality života.

Spirituální kořeny meditace

  • Základní úvod do buddhismu a samma-sati (pravé všímavosti)
  • Základní úvod do Wu-Wei v taoismu a pozornosti v stoicismu
  • Krátký úvod do křesťanské meditace

 Potenciální rizika meditace

  • Jak bezpečně meditovat
  • Nehodnotící proces při začátcích meditování

Meditace postavená na dechu (Pranayama) – nácvik a sdílení

  • Základní ajurvédská Pranayama
  • Dýchání 4-7-8 (prof. Andrew Weil, University of Arizona, College of Medicine)
  • Expanzivní dýchání (Catherine Spann, Ph. D., University of Texas, Arlington)
  • Koherentní dýchání (assistant prof. Patricia L. Gerbarg, New York Medical College)
  • Dechová meditace (prof. Jon Kabat-Zinn, University of Massachusetts Medical School)
  • Buddhistická dechová meditace

Loving-Kindness Meditation (metta/maitre) – nácvik a sdílení

  • Self-Compassion Break (Dr. Kristin Neff, University of California, Los Angeles)
  • Loving-Kindness Meditation (prof. Willem Kuyken, University of Oxford)

Meditace pracující s uvědoměním si svého těla – nácvik a sdílení

  • Grounding/Satipatthana Vipassana (prof. Mirko Frýba, Universität Bern)
  • Body Scan meditace v sedě (UCLA Mindful Awareness Research Center)
  • Meditace v chůzi
  • Úvod do Yoga Nidra

Meditace postavená na mantře (Japa) – nácvik a sdílení

  • Om meditace
  • Křesťanská meditace (Vladimír Volráb, The World Community for Christian Meditation)

Meditace pracující s pozorností (Zen) – nácvik a sdílení

  • Meditace soustředění
  • Meditace zaměřená na řešení koanů

Jak začlenit meditaci do každodenního života

  • Úvod do motivačního modelu C. O. R. E. (prof. Steve Peters, University of Sheffield)

Přihlásit se můžete >>zde<<.


O lektorovi

PohledMartin Zikmund původně vystudoval telekomunikační techniku na FEL ČVUT a podnikání a management v průmyslu na MÚVS ČVUT. Během doktorského studia se zaměřoval na výzkum v oblasti bionanomedicíny.

Posledních 5 let se zaměřuje na studium psychologie, psychoterapie, neurověd a náboženství. V roce 2014 byl iniciován do Kriya Yogy v tradici Mahavatara Babajiho a dostal se k praktikování Yoga Nidry. V letech 2015 až 2018 absolvoval výcvik v Person-Centered Approach (Rogersovská psychoterapie) u Diakonie ČCE a je v posledním roce studia na Pražské psychoterapeutické fakultě. V oblasti meditace úspěšně dokončil následující online kurzy:

  • De-Mystifying Mindfulness (Mindfulness Based Stress Reduction), 35 hodin, Universiteit Leiden, Prof. Dr. Chris Goto-Jones (2018)
  • Science of Happiness, 47 hodin, UC Berkeley, Dacher Keltner, Ph. D., Emiliana Simon-Thomas, Ph. D. (2017)
  • Science and Practice of Yoga, 27 hodin, University of Texas, Arlington, Stacy Dockins, Catherine Spann, Ph. D., prof. George Siemens, Ph. D. (2017)
  • Positive Psychology, 12 hodin, University of North Carolina at Chapel Hill, Barbara L. Fredrickson, Ph. D. (2017)
  • Buddhism and Modern Psychology, 18 hodin, Princeton University, Robert Wright (2017)

V roce 2017 Martin spolupracoval s Centrem hygieny práce a pracovního lékařství Státního zdravotního ústavu na projektu Ministerstva zdravotnictví české republiky Psychosociální rizika v sektoru zdravotnictví a sociálních služeb, a to v oblasti technik pro zvládání stresu a meditačních technik.

Přihlásit se na workshop

Na workshop se prosím přihlaste prostřednictvím tohoto kontaktního formuláře. Potvrzení obdržíte e-mailem. E-mail Vám nemusí přijít obratem, protože ho zatím posílám ručně, ale nebojte, obvykle ho pošlu do pár hodin.
Pokud do 24 hodin neobdržíte potvrzení registrace, kontaktujte mě prosím na moji e-mailovou adresu martin@nekouc.cz.